
5 tips voor het digitaliseren van je HRM-beleid.
Maak jij (nog steeds) gebruik van losse Excelsheets en/of papieren personeelsdossiers? Dit kan efficiënter. Hoe? In deze blog geven we je 5 tips voor het digitaliseren van je HRM-beleid.
Personeel
Werkgeluk: het is de sleutel tot succes. Het beïnvloedt de effectiviteit, efficiëntie en klantgerichtheid van jouw medewerkers én versterkt hun loyaliteit. En dat is zeker in deze krappe arbeidsmarkt ontzettend belangrijk. Maar, hoe vergroot je het werkgeluk? Hoe kan je HRM-beleid daaraan bijdragen?
Het opzetten van een strategisch HRM-beleid vraagt om specifieke expertise, die je als mkb-ondernemer mogelijk niet in huis hebt. Het uitvoeren van administratie HR-taken kost bovendien enorm veel tijd. Kortom, als werkgever komt er veel op je af, HRM is veelomvattend en complex. Door middel van personeelsadvies en een complete hr-service adviseren en ontzorgen wij je. Zo dragen we bij aan het werkgeluk van je personeel. En daarmee aan het succes van jouw bedrijf.
Gijs van Zon
Algemeen directeur
Ervaren HR-specialisten helpen je met een full-service dienstverlening. Van HRM-advies, salarisadministratie en personeelsadministratie tot jobcoaching en opleidingsbeleid.
Het doel is een optimale inzet van jouw medewerkers. Zodat jij kunt focussen op je bedrijf.
Investeer als ondernemende werkgever in je medewerkers door te investeren in deskundig HR-advies.
Zo helpen we werkgevers met advies en praktische vraagstukken over personeel.
Hoe haal je het beste uit je team en hoe kan een goed personeelsbeleid daaraan bijdragen? Ons HRM-team adviseert over je HRM-beleid en ondersteunt bij alle administratieve en fiscale vraagstukken rondom personeel.
HRM-advies is van grote waarde in een tijd waarin HRM alsmaar complexer wordt en een langetermijnstrategie een must is. Hoe haal je het beste uit je team, wat kun jij doen als ondernemer om het werkgeluk van je werknemers te vergroten? Je medewerkers zijn je grootste kapitaal! Onze HRM-adviseurs staan aan je zijde met strategisch advies over je personeelsbeleid, ontwikkeling en coaching van personeel, recruitment en andere onderwerpen. Ook helpen we je bij praktische vragen over bijvoorbeeld arbeidsvoorwaarden, cao, arbo en verzuim. Alle HRM-aspecten binnen een organisatie voegen we samen in een HRM-piramide. Zo zorgen we ervoor dat je HRM-beleid bijdraagt aan de continuïteit en groei van je bedrijf.
De salarisadministratie uitbesteden aan onze specialisten bespaart veel tijd. Bovendien ben je verzekerd van up-to-date kennis rond wet- en regelgeving en van een vlekkeloze verwerking van loonaangiften, jaaropgaven en andere fiscale taken. Verzorg je de salarisadministratie wel in eigen huis? Ondersteuning bij en advies over salarisadministratie is uiteraard mogelijk. Ook bij vragen over onder meer internationale payroll, e-HRM en implementatie van software helpen we je graag.
De personeelsadministratie is aan allerlei wettelijke verplichtingen gebonden. Onze HR-specialisten adviseren je over het correct bijhouden van (digitale) personeelsdossiers en het inrichten van een up-to-date personeelsregistratie. Ook helpen we je bij onder andere de verlofregistratie, verzuimregistratie en tijdregistratie. Wil je de stap naar e-HRM maken, dan bieden we oplossingen op maat.
Loonbelasting (loonheffing) en sociale zekerheid kennen veel fiscale regels. Als deze niet juist worden toegepast kan dat forse naheffingen opleveren. Op zo’n onaangename verrassing zit je als werkgever natuurlijk niet te wachten. Onze belastingadviseurs helpen dat te voorkomen. Loonheffingen bieden je als werkgever ook kansen. Hoe dat zit, leggen we graag uit.
Arbeidsrecht is een onderwerp waarmee je als werkgever altijd te maken hebt. Natuurlijk wil je dat alles goed is geregeld en je bedrijf geen onnodige risico’s loopt. Maar je hebt niet de tijd en misschien ook niet de kennis om je in arbeidsrechtelijke vraagstukken te verdiepen. Onze arbeidsjuristen bieden je deskundig juridisch advies. Leg je vragen over arbeidsovereenkomsten, een vaststellingsovereenkomst, arbeidsongeschiktheid en andere onderwerpen gerust bij ons neer.
Vertrouwenspersoon voor jouw organisatie aanstellen?
Zorg voor een goede basis met onze basistraining of opleiding Vertrouwenspersoon. Ook incompany mogelijk!
Meer weten?
De schandalen over grensoverschrijdend gedrag liegen er niet om: er speelt veel, ook op de werkvloer. Het aanstellen van een of meerdere vertrouwenspersonen is dan ook eerder noodzaak dan luxe. Heb jij al een Vertrouwenspersoon in jouw organisatie? Of denk je erover deze aan te stellen? Om medewerkers die dat nodig hebben professioneel te kunnen ondersteunen, organiseren wij de basistraining en opleiding Vertrouwenspersoon. Praktische en leerzaam, waarbij we vooral inzoomen op het onderdeel 'ongewenste omgangsvormen' en we ook een uitstapje maken naar de onderdelen 'integriteit' en 'misstanden'.
Bekijk de pagina's voor de actuele trainingsdata van de basistraining vertrouwenspersoon en de eerstvolgende opleiding vertrouwenspersoon. Er is voor beide plaats voor maximaal 12 deelnemers, dus meld je vandaag nog aan!
Kom alles te weten over het digitaliseren van jouw HRM-beleid.
Zo geef je op een moderne manier invulling aan jouw HRM-beleid.
Dit zijn 10 minuten goed besteed.
Maak jij (nog steeds) gebruik van losse Excelsheets en/of papieren personeelsdossiers? Dit kan efficiënter. Hoe? In deze blog geven we je 5 tips voor het digitaliseren van je HRM-beleid.
Wij deden onderzoek naar het werkgeluk van ondernemers. Ben je benieuwd naar de resultaten? Lees de blog en vraag gratis het onderzoeksrapport aan.
Stel je vraag.
Welke dan ook.
Zit je met een ondernemersvraag? Heb je een specifieke opdracht of wil je gewoon even sparren? Wij staan voor je klaar.